Magazín

Distribuční firma UPS experimentuje se službami 3D tisku pro veřejnost

Jan Homola Jan Homola
— vydáno 15. srpna 2013

Je to zatím skutečně experiment, nicméně už jen fakt, že chce UPS zjistit, zda by pro ni mohlo být zajímavé nabízet služby 3D tisku, tuto technologii posouvá opět o něco blíže

Je to zatím skutečně experiment, nicméně už jen fakt, že chce UPS zjistit, zda by pro ni mohlo být zajímavé nabízet služby 3D tisku, tuto technologii posouvá opět o něco blíže spotřebitelům.

UPS vybaví 3D tiskárnami prozatím šest svých obchodů v USA. Zvolená zařízení uPrint SE od Stratasysu nabízejí větší kvalitu výstupů, než výrazně levnější „domácí“ 3D tiskárny, takže je mohou vyhledávat i ti, kdo již doma nějakou 3D tiskárnu mají, ale pro určitou aplikaci jim nestačí její rozlišení nebo velikost tiskové komory.

Firma očekává, že tyto služby budou vyhledávat nejen domácí kutilové a umělci. V lokálních službách 3D tisku vidí potenciál také pro menší výrobní firmy, které si sice nechtějí zatím pořizovat profesionální 3D tiskárnu, ale z její dostupnosti by mohly těžit.

Z distributora zásilek 3D copycentrum... UPS zavádí služby 3D tisku ve svých obchodech. Zdroj: UPS
Z distributora zásilek 3D copycentrum… UPS zavádí služby 3D tisku ve svých obchodech. Zdroj: UPS

Magazín Economist třeba jako příklad uvádí autoopraváře, kteří si do takového obchodu mohou přijít nechat vytisknout plastovou součást pro automobil, jež je těžko k sehnání, nebo by jinak byla příliš drahá.

Na stranu veřejné popularizace 3D tisku se souběžně přidal i Microsoft. Také on zavedl v srpnu do svých kamenných prodejen 3D tiskárny, v jeho případě však za účelem jejich propagace a prodeje.

Další článek: Poštovní firma nabízí 3D tisk pro veřejnost